Onderhoud & Ondersteuning

METAQUIP onderscheidt zich door snelle en deskundige service. Wanneer uw machine stil komt te staan helpen wij u snel weer op weg met onze eigen technische dienst. Op onze laser machines leveren wij standaard 2 jaar garantie, maar ook daarna helpen we u wanneer nodig.

Reserve onderdelen op vooraad

METAQUIP heeft een groot aantal reserve onderdelen standaard op voorraad. Mocht er iets stuk gaan dan kunnen onderdelen snel vervangen worden. Bij de CO2 of fiber accessories vindt u de wat meer gangbare onderdelen, maar ook de meeste machine onderdelen hebben we standaard op voorraad.


Image

MetaQuip Support Portal

Met de METAQUIP support site hebben METAQUIP klanten toegang tot handleidingen, laser software, vaak gestelde vragen, video's en u kunt direct ervaringen uitwisselen met andere klanten. Daarnaast kunt u support vragen direct stellen aan onze laser experts.

Login

MetaQuip Support Site

(alleen voor bestaande MetaQuip klanten)

Onderhoudscontract

Regelmatig laser machine onderhoud is belangrijk voor een goede en veilige laser machine. Met een onderhoudsabonnement voor uw laser machine is uw machine altijd in perfecte staat en verkleind u de kans dat uw machine onverwacht stil komt te staan. Zo hoeft u zichzelf niet bezig te houden met de technische aspecten om uw machine in perfecte conditie te houden.

Kenmerken

  • Ondersteuning per email en telefoon binnen 24 uur
  • Periodiek onderhoud (ieder jaar)
  • 25% korting op onderdelen
Image

Servicecontract

U wilt niet dat uw machine stil komt te staan. Mocht dat toch gebeuren dan wilt u dat uw laser machine weer zo snel mogelijk operationeel is. METAQUIP heeft daarvoor het service contract dat bestaat uit twee delen:

  • Periodiek onderhoud (jaarlijks)
    METAQUIP controleert uw laser machine jaarlijks op een aantal belangrijke punten, controleert de afstelling en vervangt indien nodig onderdelen.

  • Technische service en support op locatie
    MetaQuip komt binnen de afgesproken tijd bij u op locatie om het probleem te verhelpen zodat u zo snel mogelijk weer verder kunt.

Kenmerken

  • Ondersteuning per email en telefoon binnen 24 uur
  • Periodiek onderhoud (ieder jaar)
  • Ondersteuning op locatie binnen 3 werkdagen
  • 25% korting op onderdelen

Dit is waar uw onderhoudscontract of servicecontract uit bestaat


Ondersteuning per email en telefoon

Indien u een technisch probleem heeft kunt u contact opnemen met onze supportafdeling. Hier wordt u geholpen door een van onze laser specialisten. Deze zullen in eerste instantie op afstand proberen het probleem te begrijpen en de mogelijke oorzaak te achterhalen. Vaak kunnen zij u op weg helpen om zelf het probleem te verhelpen. Mocht dat om wat voor reden niet mogelijk zijn dan komt een van onze servicemonteurs bij u langs om het probleem te verhelpen.

Periodiek onderhoud

METAQUIP komt jaarlijks langs voor periodiek onderhoud. U wordt van tevoren gebeld om een afspraak in te plannen. Onze monteurs lopen uw laser machine dan volledig na en tenminste de volgende punten:

  • Controleren alle bewegende delen
  • Reinigen geleidingen en opnieuw smeren
  • Afstellen optisch licht weg (inclusief schoonmaken en afstellen van spiegels en
    lenzen)
  • Controleren laserbuis en waterkoeling
  • Controleren bekabeling
  • Schoonmaken machine binnen-en buitenzijde
  • Snij-en graveertesten
  • Direct vervangen van defecte onderdelen naar wens van de klant

25% korting op onderdelen

METAQUIP biedt 25% korting op onderdelen wanneer u een onderhoudscontract heeft. Denk hierbij aan materialen zoals spiegels en lenzen. Maar ook als andere accessoires zoals waterkoeler, afzuigventilator of air compressor kapotgaan. Op laserbuizen hanteren we een korting van 10%.

Ondersteuning op locatie binnen 3 werkdagen

METAQUIP komt bij u op locatie om een technisch probleem op te lossen. Dit gebeurt op werkdagen tijdens kantooruren, tenzij hier in overleg andere afspraken over zijn gemaakt. METAQUIP is binnen 3 werkdagen bij u op locatie. In overleg en tegen meerkosten kan een kortere responstijd worden afgesproken.

Service was last modified: januari 21st, 2019 by Coen Lauwerijssen