Service & Ondersteuning

Naast het verkopen van de beste en meest veilige lasermachines willen wij ook de beste ondersteuning bieden. Ondersteuning op het gebied van aankoop, onderhoud, hulp bij specifieke toepassingen en bij nieuwe toepassingen. Het leveren van goede service en ondersteuning horen hoort volgens ons logischerwijs bij het hebben het verkopen van lasermachines.


Kiezen van de juiste lasermachine

METAQUIP gelooft in eerlijk advies. Techneuten en engineers die meedenken om de beste oplossing voor uw applicatie te realiseren. METAQUIP heeft voor het eerste globale indruk een keuzehulp gemaakt. De volgende stap is vaak een bezoek en demonstratie.
Ga naar de keuzehulp..

 

Training & Cursus

METAQUIP geeft bij iedere machine altijd een korte uitleg hoe de machine te gebruiken. Echter het is aan te raden om een training te volgen, waar dieper op de zaken wordt ingegaan. Deze training kan bij METAQUIP of op uw locatie worden georganiseerd. Informeer naar de mogelijkheden.

MetaQuip Support Site

De support site geeft toegang tot handleidingen, laser software, vaak gestelde vragen, video's en u kunt direct ervaringen uitwisselen met andere klanten en uw technische support vragen stellen. Log in met het email adres en wachtwoord dat u ontvangen heeft bij aanschaf van uw machine.

Login: MetaQuip support site
(alleen voor bestaande MetaQuip klanten)

Reserve onderdelen op vooraad

METAQUIP heeft een groot aantal reserve onderdelen standaard op voorraad. Mocht er iets stuk gaan dan kunnen onderdelen snel vervangen worden. Bij de CO2 of fiber accessories vindt u de wat meer gangbare onderdelen, maar ook de meeste machine onderdelen hebben we standaard op voorraad.

Garantie

Wij leveren 2 jaar garantie op onze laser machines (behalve de MQ4040 CO2 LITE). Ook na deze periode vindt MetaQuip samen met u altijd een passende oplossing.


reserve onderdelen voor laser machines

Servicecontract

METAQUIP biedt u de mogelijkheid om een servicecontract af te sluiten voor uw laser machine(s). METAQUIP levert directe ondersteuning per telefoon en/of email. U wordt vakkundig door ons personeel geholpen, zodat u zelf geen riskante handelingen uit hoeft te voeren. Indien met directe ondersteuning het probleem niet verholpen kan worden, komt er binnen de in het service contract overeengekomen tijd een monteur bij u langs.

  • Ondersteuning per email en telefoon

  • Responsetijd binnen 24 uur (op werkdagen van 9-18uur)

  • Ondersteuning op locatie: 5 werkdagen

Servicekosten zijn exclusief uren. Uren worden op basis van nacalculatie doorbelast.

€450 EURO per jaar

Preventief onderhoud

Een METAQUIP servicecontract kan worden uitgebreid met een aanvullende module voor preventief onderhoud en beheer op de geleverde machine(s). Het regelmatig nakijken van
de geleverde oplossingen kan problemen en eventuele downtime van machines
verminderen. MetaQuip kijkt met een regulier interval alle kritische punten na om eventuele
problemen vroegtijdig op te sporen. U ontvang hiervan een rapport van met eventueel
advies om de geleverde machines in topconditie te houden.

Image

Optimaliseren van settings voor uw materiaal of toepassing

METAQUIP levert u bij voorkeur een oplossing. Dat betekent dat we op basis van uw applicatie de meest geschikte machine selecteren en ook procesparameters voor uw materiaal of toepassing samen met u bepalen, zodat u meteen met uw machine aan de slag kunt.
Meer over advies…

Nieuwe toepassingen en machines

METAQUIP kan indien nodig bestaande machines op specificatie aanpassen of volledig nieuwe machines of extra onderdelen samen met u ontwikkelen, certificeren en vervolgens ook produceren.

Service was last modified: november 3rd, 2018 by Coen Lauwerijssen